آشپزخانه مشکی مدرن

کابینت آشپزخانه مشکی

کابینت آشپزخانه همیشه زینت بخش منزل است و در انتخاب مدل و همچنین رنگ آن همیشه حرف و حدیث ریاد است . معمولا کابینت های آشپزخانه را با رنگ های سفید و یا طیف های روشن میبینیم اما میتوان گاها از کابینت مشکی نیز استفاده کرد . برخلاف منزل ، در محل های کار و دفاتر بیشتر شاهد زنگ های تیره همچون قهوه و مشکی هستیم ، اما در آشپزخانه ، رنگ های مشکی خیلی کمتر به چشم می آیند که دلیل نیز ترس از اجرای رنگ هایی متفاوت در آشپزخانه است .

کابینت رنگ مشکی را زمانی باید استفاده کرد که دو حالت داشته لاشیم : اول اینکه دکوراسیون و فضای منزل ، ما را مجاب کند تا از کابینت رنگ تیره و کابینت مشکی استفاده کنیم یا اینکه قصد ایجاد تنواع داریم و در این بین سلیقه ما بر روی کابینت مشکی قرار دارد . رنگ مشکی انتخاب انسان هایی جسور است و در کل مشکی رنگی است که برای داشتن سلیقه مرتبط با آن ، باید انسانی متفاوت بود ، به همین دلیل انتخاب کابینت مشکی ، نشان دهنده قدرت در نمای منزل است .

مدل کابینت مشکی

البته که استفاده از کابینت مشکی نیز همانند سایر رنگ های کابینت برخی شرایط را دارد و باید با در نظر گرفتن این موارد تصمیم گرفت که آیا کابینت با رنگ مشکی مناسب آشپزخانه شما است یا نه !

چرا باید از کابینت مشکی استفاده کرد ؟

همانظور که گفت شد انتخاب رنگ مشکی ، نشان دهند میزان قدرت و جسارت و ریسک پذیری فرد می باشد . اگر شما از رنگ مشکی برای کابینت های آشپزخانه خود استفاده کنید باید بدانید که این رنگ هماهنگی بسیار مناسبی با شیرآلات آشپزخانه در رنگ های طوسی ، طلایی حتی مشکی و … دارد . رنگ مشکی توجه را به خود جلب خواهد کرد بنابراین اگر از این رنگ در آشپزخانه برای کابینت استفاده شود ، چشم بیننده به سمت آن کشیده خواهد شد .

نظافت همواره یکی از مسائل مهم در مورد کابینت های آشپزخانه است . همانطور که میدانید کابینت های سفید در برابر لکه به شدت تسلیم هستند و در حقیقت لکه پذیری آنها بسیار بالا است اما در کابینت مشکی این موضوع برعکس است و درنتیجه مدت زمان کمتری نیز جهت نظافت نیاز دارد .

توجه داشته باشید ، همانطور که رنگ روشن برای کابینت در آشپزخانه هایی با متراژ کوچک تر توصیه می شود ، رنگ تیره و مخصوصا رنگ مشکی نیز برای آشپزخانه هایی با ابعاد بزرگ مناسب تر است چرا که در متراژ های کوچک تر ، محیط را بسته تر خواهد نمود . همچنین در محیط های کوچک نمیتوان آنطور که باید از رنگ مشکی استفاده کرد .

آشپزخانه مشکی مدرن

رنگ مشکی در کل نمایی لاکچری دارد به همین دلیل کابینت مشکی نمایی مدرن تر خواهد داشت . البته در این بین باید به نکاتی هم توجه کرد تا اگر انتخاب شما کابینت رنگ مشکی است ، به بهترین شکل آن را اجرا کنید . در ادامه به توضیح این موارد پرداخته شده است .

مهم ترین نکات در استفاده از رنگ مشکی برای کابینت

زمانی که شما رنگ مشکی را برای کابینت های آشپزخانه هدف قرار می دهید توجه به چند نکته می تواند باعث ایجاد نمایی جذاب تر در آشپزخانه شما شود . اولین مورد این است که نباید تمامی بخش های کابینت و در کل آشپزخانه با رنگ مشکی پوشیده شود .

همانطور که در بالاتر اشاره شد ، شیرآلات و موارد مشابه آن همچون هود ، اجاق گاز ، ظرفشویی ، آبچکان و … باید به نوعی از لحاظ رنگ بندی با کابینت های شما ست شوند که هماهنگی لازم در نمای کلی ایجاد شود . در آشپزخانه هایی که هزینه در آنها مورد توجه نیست و هدف ایجاد زیبایی بیشتر است ، میتوان از شیرآلات نوع مرغوب با رنگ طلایی استفاده کرد که نمایی فوق العاده با کابینت مشکی خواهد داشت .

مدل کابینت سفید و مشکی

رنگ های طیف سفید مثلا رنگ سفید صدقی ، ازجمله رنگ هایی است که میتوان آن را با رنگ مشکی ترکیب نمود . البته توجه داشته باشید که نباید این ترکیب رنگ بسیار زیاد باشد تا کابینت های مشکی وجهه خود را از دست بدهند . انتخاب محل مناسب برای ترکیب رنگ روشن با رنگ های مشکی ، حقیقتا مهارتی است که باید یک کابینت ساز ماهر بخوبی آن را به کار گیرد . در کل چون رنگ مشکی را میتوان تقریبا با هررنگی ست کرد ، اگر این کار بخوبی انجام شود ، یک آشپزخانه لاکچری و زیبا خواهید داشت .

آشپزخانه مشکی مدل جدید

نکته مهم بعدی در مورد جزیره است . آشپزخانه هایی که در آنها امکان ساخت جزیره وجود دارد ، یک فرصت عالی هستند . در آشپزخانه هایی که کابینت مشکی در آنها اجرا می شود میتوان از جزیره بخوبی بهره مند شد . اگر جزیره را تماما با رنگ های روشن اجرا کنید ، کابینت های مشکی شما بیشتر به چشم خواهند آمد . همچنین میتوانید برای رویه جزیره از رنگ سفید و یا سنگ مرمر جهت ایجاد فضایی با عمق مدرنیته بیشتر استفاده کنید .

زمانی که کابینت با رنگ مشکی اجرا می شود ، باید به نورپردازی نیز توجه داشت از آنجایی که رنگ مشکی بسیار کمتر از رنگ هایی همچون سفید و درکل طیف های روشن ، انعکاس نور کمتری دارند ، به همین دلیل باید شب هنگام ، نور مناسب را در آشپزخانه تامین کرد . ایجاد نور مناسب باید توسط لامپ های سقفی ، لوستر های آشپزخانه و همچنین نوار های ال ای دی انجام شود تا نور آشپزخانه بخوبی تامین گردد .

کابینت مشکی مات یا براق نیز گزینه مهم بعدی است که باید به آن توجه کنید . مات بودن یا براق بودن رنگ روکش ها را باید متناسب با محل و همچنین لوازم و اکسسوری داخل آشپزخانه انتخاب کنید . گفته شده که برای آشپزخانه هایی با لوازم الکتریکی و اکسوری با رنگ براق ، کابینت مشکی مات انتخاب مناسبی است ، اما این یک قانون نوشته شده نیست و صرفا یک پیشنهاد است . اما برای انعکاس نور بیشتر در محیط میتوان از روکش های نوع براق استفاده کرد .

کفپوش آشپزخانه نیز یکی از موارد مهم بعدی است . همانطور که گفته شد اگر قصد ندارید تا محیطی یک دست  و خسته کننده داشته باشید ، میتوانید از ترکیب رنگ های روشن و یا حتی چوب ، در کابینت مشکی استفاده کنید . کفپوش ها نیز بخشی از آشپزخانه شما هستند و برای ایجاد جذابیت بیشتر در محیط میتوانید از کفپوش هایی با رنگ روشن در کف آشپزخانه استفاده کنید .

آشپزخانه مشکی مدل جدید 2022

اگر محیط شما کوچک است اما در ساخت کابینت مشکی اصرار دارید ، در اینصورت باید منبع نور طبیعی همچون یک پنجره با نوردهی مناسب در آشپزخانه شما وجود داشته باشد در اینصورت ، صبح هنگام میتوان بخوبی داخل آشپزخانه را روشن کرد .

دستگیره های کابینت مشکی میتواند در طیف رنگ های روشن و همرنگ با سنگ مرمر روی جزیره باشد . همچنین در این رنگ از کابینت نیز میتوانید از دستگیره های مخفی استفاده کنید و مشکلی ایجاد نخواهد شد . دقت داشته باشید که اگر کابینت مشکی شما از مدل ممبران اجرا شود ، نمیتوان در آن دستگیره های مخفی استفاده کرد به این دلیل که کابینت ممبران بیشتر برای آشپزخانه های کلاسیک و سلطنتی اجرا می شود در یکی از زیبایی بخش ها برای کابینت های کلاسیک ، دستگیره هایی با طرح خاص است . اگر گزینه شما برای اجرای کابینت مشکی ، مدل هایگلاس یا پی وی سی باشد میتوانید از دستگیر های مخفی استفاده کنید .

مدل آشپزخانه مشکی

رنگ سیاه ، مثل سفید ، همانند یک بوم خالی عمل می کند که در آن می توانیم جزئیات را در رنگ ترکیب کرده و آنها را برجسته کنیم . به همین دلیل ، رنگ مشکی یک پایه عالی برای جان بخشیدن به آشپزخانه است . رنگ مشکی در آشپزخانه های بزرگ یا متوسط ، ​​احساس سه بعدی و باز بودن خواهد داد .

نکته نهایی : رنگ مشکی برای آشپزخانه های بزرگ با نور طبیعی زیاد مناسب است با این حال در آشپزخانه های کوچک ، به شرطی می توان از کابینت مشکی استفاده کرد که نور مناسب وجود داشته باشد ، حتی اگر این نور مصنوعی باشد .

ترکیب آیتم های مختلف

اگر قصد دارید همه چیز در آشپزخانه سیاه باشد ، یک گزینه این است که موارد مختلف آشپزخانه و بافت های مختلف را با هم ترکیب کنید تا آشپزخانه شما پیچیده‌ تر و عمیق‌ تر شود .

به عنوان مثال ، می توانید سطوح براق را برای ایجاد جلوه های جذاب در آشپزخانه تاریک قرار دهید . می توانید کابینت هایی با درب های شیشه ، کاشی ها ، کاشی های هیدرولیک یا موزاییک ها با الگوهای رنگ و بافت روشن ترکیب کنید . همچنین می توانید عناصر فلزی مانند وسایل برقی و دسته های فلزی را به طرح کلی اضافه کنید .

مدل مشکی کابینت برای آشپزخانه

رنگ مشکی یک آیتم بسیار خوب برای ایجاد دکوراسیون هایی با نورپردازی مخفی در آشپزخانه است . همانطور که در بین تصاویر داخل این صفحه نیز مشاهده کردید ، میتوان در قسمت هایی خاص از آشپزخانه ، با ایحاد یک بخش دکوراسیون عمقی و ایجاد نور دهی خوب در حالت مخفی ، نمایی جذاب را ایجاد کرد . اما توجه داشته باشد که زیاده روی نکردن در این مورد نیز مهم است .

سئوالات متداول
آیا رنگ مشکی برای کابینت از مد افتاده است ؟

رنگ مشکی یک انتخاب فوق العاده و نشان دهنده قدرت و جسارت است . یکی از بهترین رنگ هایی که اگر حائز شرایط آن باشید ، استفاده آن بسیار توصیه می شود .

رنگ مشکی برای آشپزخانه کوچک مناسب است ؟

این رنگ در آشپزخانه های بزرگ ، بهترین جلوه ممکن را خواهد داشت اما در آشپزخانه های کوچک باید منابع تامین نور مناسب و کافی داشت .


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

آشپزخانه مشکی مدرن
مهندس نصرا.. پور منتشر شده در : شهریور ۲۴, ۱۴۰۰
=