تی وی روم ( TV Room )

مدل تی وی روم جدید

تی وی روم  یکی از بخش هایی است که میتوان داخل هر منزل با هر متراژی آن را طراحی و اجرا کرد . بسیاری از منازل این محیط را در طراحی خود دارند اما اصلا خبری از آن نداشته و با اصول طراحی و زیبا سازی این بخش از منزل آشنا نیستند . در این مقاله نکاتی بسیار جالب از طراحی اصولی این بخش از منزل را برای شما عزیزان آماده کردیم تا با مطالعه آن ، تنها در چند دقیقه با کلیات مواردی که باید در این بخش از منزل در نظر داشته باشید آشنا شوید .

جهت طراحی و اجرای بهترین دکوراسیون داخلی ، کابینت های ام دی اف ، هایگلاس ، کابینت ممبران با بهترین کیفیت و طرح روز ، تی وی روم و … می توانید با مجموعه انار از طریق پل های ارتباطی ۰۹۱۱۱۱۹۱۲۶۰ و ۰۹۱۱۵۰۵۲۴۴۸ در تماس باشید .

طراحی تی وی روم ( TV Room ) در اغلب خانه‌های امروزی به یکی از مهم‌ترین قسمت های طراحی دکوراسیون تبدیل شده است . اگر در منزل خود فضای کافی دارید میتوانید اتاق نشیمن خود را به تی وی روم تبدیل کرده و یک فضای دلنشین و صمیمی برای استراحت در کنار خانواده خود داشته باشید . البته نمونه بارز تی وی روم را میتوانید در ویلاهای لاکچری شمال و یا خانه های دوبلکس مشاهده کنید . هر اندازه که فضای منزل شما مخصوصا در بخش نشیمن بزرگ باشد میتوانید طراحی دلباز تر و جذاب تری را برای تی وی روم خود ایجاد کنید .

اکثر منزل و ویلاهایی که با طراحی جدید و مدرن در حال ساخت هستند همگی به طراحی زیبا و کاربر پسند این بخش توجه ویژه دارند . اگر منزل شما هنوز در دست ساخت است و یا از مرحله ساخت و نازک کاری به مرحله طراحی دکوراسیون رسیده است پس در نقطه خوبی هستید چرا که میتوانید از ابتدا با یک طراحی زیبا این بخش را در داخل منزل خود ایجاد کنید .

همیشه بازسازی بسیار دشوار تر از ساخت از نقطه صفر است . اما در حالتی که شما تیوی روم داشته باشید نیز میتوانید از نکات ارائه شده در این صفحه نهایت استفاده را نموده و زیبایی منزل خود را چند برابر کنید .

مدل تیوی روم 2022تیوی روم مدل جدیدطرح tv roomtv room طرح 2022طرح تیوی روم رنگ تیره

تی وی روم همانطور که از نام آن پیداست فضایی است که تلوزیون در آن نصب شده و مبلمان معمولا راحتی برای تماشا و سپری کردن چند ساعت در آرامش داخل منازل در نظر گرفته می شود . تی وی روم را میتوان برای تمامی منازل اجرا کرد و تنها تفاوتی که در طراحی یک TV Room در داخل ویلایی با متراژ بزرگ با یک آپارتمان وجود دارد در نوع دیزاین ، چیدمان و دکور فضای اصلی آن است . برای TV Room میتوانید طرح های مدرن ، کلاسیک و یا فانتزی را اجرا کنید .

نکات مهم در طراحی تی وی روم ( TV Room )

در طراحی تی وی روم باید نکاتی مهمی را در نظر داشت چراکه برای محیط هایی با متراژ های متفاوت میتوان TV Room را بسیار دکوراتیو و البته با کاربری راحت تری اجرا کرد .

از جمله مواردی که در طراحی TV Room الویت اول را دارد بررسی فضای مفید است . اگر فضای شما بزرگ باشد میتوانید این فضا را به دو بخش تقسیم کنید ( البته از نظر چیدمان نه دیوار کشی ) بخشی را که تلوزیون در آن نصب شده است با مبلمانی راحتی و چیدمانی درست از نظر قرارگیری عسلی ها و … به محل تماشای تلوزیون و بخش دیگر را با چیدمانی مهمان پسند تر به محل پذیرایی تبدیل کنید .

این کار در فضاهای بزرگ و خانه های ویلایی و دوبلکس با الهام گیری از نمونه طرح های موجود برای فضای مدنظر میتواند به شکلی بسیار زیبا انجام شود .

نکته بعدی در مورد هماهنگی رنگ مبلمان ، دیوار ها و دکوراسیون شماست . در این فضا برای ایجاد جذابیت بیشتر معمولا فضایی در اطراف تلوزیون جهت قراردادن اشیای دکوری طراحی می شود . اکسسوری ها و اشیای دکوری این قسمت حدالامکان نباید زیاد باشد و متناسب با اندازه دکور اجرا شده در محل ، از چند مجسمه یا اکسسوری تزئینی با فاصله مناسب از هم استفاده کنید .

ت وی روم مدل پذیرایی کوچک

رنگ این بخش دکوری نیز بسیار مهم است . اگر از کاغذ دیواری برای این بخش استفاده می کنید دقت داشته باشید که رنگ کاغذ دیواری و دکور طراحی شده که معمولا توسط ام دی اف ساخته می شود با یکدیگر تا حد ممکن همخوانی داشته باشند . استفاده از رنگ هایی که طیف اختلاف زیادی با هم دارند ممکن است حس خوبی را به محیط اعمال نکند بنابراین طرح و رنگ کاغذ دیواری که اجرا می شود نیز اهمیت دارد .

گاها در برخی منازل اینگونه است که برای هر دیوار یک رنگ و طرح متفاوتی از کاغذ اجرا می شود . این نوع از طراحی کاغذ دیواری برای همه محیط ها صحیح نیست و شرایط خاصی دارد . اما اگر منزل شما اینگونه دیزاین شده و TV Room نیز دارید ، سعی کنید محل تی وی روم یا کاغذ دیواری اجرایی برای پشت تی وی را از رنگ های طیف خیلی روشن انتخاب نکنید .

اطراف TV Room همانطور که گفته شد نباید زیاد شلوغ باشد . این شلوغ بودن نه تنها شامل پشت و اطراف تی وی است بلکه کف تی وی روم نیز به همین بخش مربوط است . استفاده از پارکت برای زیبا سازی منازل لازم است اما به دلیل تفاوت رنگ پارکت و همچنین پوشش کف منزل ، از قالی استفاده می شود تا فضای خانه طرح خود را حفط کند .

سعی کنید فاصله متناسبی مابین تلوزیون ، مبل و قالی داشته باشیند . یعنی قالی یا قالیچه بصورت تماس مستقیم با بخش میز تی وی قرار نگیرد . در همین حالت مبلمان نیز باید فاصله درستی از تلوزیون داشته باشد .

مبلمانی که برای این بخش درنظر گرفته می شود حدالامکان از نوع راحتی باشد چراکه مدت زمان زیادی را در این بخش از منزل برای تماشای فیلم و سریال سپری خواهید کرد .

طرح tv room جدید 2022

گاها در پشت تی وی یا در اطراف آن از قاب عکس هایی استفاده می وشد که این قاب عکس ها بهتر است 1 یا نهایتا 2 عدد باشند . همچنین قاب عکس های خانوادگی معمولا در این بخش از منزل قرار داده نمی شوند و بیشتر تابلو هایی با نقاشی کلاسیک نمای خوبی به این بخش القا می کنند .

پرده ها در تی وی روم نکته مهمی هستند . تناسب پرده با کاغذ دیواری یا مبلمان یک ست جذاب برای منزل شما خواهد بود . معمولا پرده ها در سمت راست و یا چپ و یا هر دو طرف TV Room قرار میگیرند و به ندرت پرده در دیوار مقابل تلوزیون قرار می گیرد که در اینصورت باید در اوقات روز و تابش نور خورشید پرده ها بسته باشند .

پرده های عمودی با طرح چین دار محبوبیت بیشتری برای تی وی روم دارند و معمولا کرکره های مدرن فلزی در این فضا استفاده نمی شود .

تیوی رومتی وی رومطراحی تیوی روم مدرنتی وی روم کلاسیک

از جمله موارد دیگری که باید در طراحی این محل به آن توجه داشت ، نورپردازی محیط است که میتواند شامل محل قرار گیری لوستر ، هالوژن و یا آباژور باشد . معمولا برای اعمال زیبایی بیشتر به این محل از یک آباژور طرح ساده استفاده می شود که بدون در نظر گرفتن طیف رنگ محیط ، رنگ های سفید و خاکستری از گزینه های محبوب هستند .

فاصله مناسب تلوزیون تا مبلمان

در بخش بالا اشاره کردیم که فاصله مبلمان از تلوزیون باید متناسب باشد اما نگفتیم که این فاصله های استاندارد بر روی چه اعدادی قرار دارند . در جدول زیر که به شکل استاندارد تهیه و تنظیم شده می توانید فاصله متناسب مبلمان تا تلوزیون که ارتباط مستقیم با ابعاد نمایشگر دارد را مشاهده کنید . البته در رابطه با نصب تلوزیون نیز باید این نکته را در نظر داشته باشید که اگر تلوزیون در ارتفاع مناسبی نصب نشود تماشای آن بیش از چند دقیقه ممکن نخواهد بود . گاها در فضاهای کوچک تلوزیون در ارتفاع بالاتری نصب می شود و همین امر باعث می شود تا زاویه گردن شخص از حالت استاندارد و راحت خود به سمت بالاتر قرار گرفته و باعث اذیت شود . بنابراین توجه داشته باشید که هنگام نشستن بر روی مبلمان خود ، دید مناسب و با زاویه صحیحی نسبت به تی وی داشته باشید .

اندازه نمایشگر به اینچ فاصله قرارگیری شخص یا مبلمان
نمایشگر 26 اینچ شخص میتواند در فاصله 1 تا 2 متری قرار گیرد
نمایشگر با اندازه 30 اینچ شخص میتواند در فاصله 1.1 تا 2.3 متری قرار گیرد
نمایشگر با اندازه 34 اینچ شخص یا مبلمان در فاصله 1.3 تا 2.6 متری
نمایشگر 42 اینچ شخص میتواند در فاصله 1.6 تا 3.2 متری باشد
نمایشگر 47 اینچ در فاصله 1.8 تا 3.6 متری
نمایشگر با اندازه 50 اینچ مبلمان یا شخص میتواند در فاصله 1.9 تا 3.8 متری قرار گیرد
نمایشگر 55 اینچ قرارگیری در فاصله 2.1 تا 3.9 متری
نمایشگر با اندازه 60 اینچ فاصله 2.3 تا 4.6 متری قرار گیرد
نمایشگر با اندازه 64 اینچ  2.6 تا 5.2 متر

البته دقت به این نکته نیز خالی از لطف نیست که اگر برای فضاهای کوچک ، نمایشگر هایی با سایز بزرگتر خریداری و نصب شود ، احتمال دارد تا امکان اعمال فواصل ذکر شده در جدول وجود نداشته باشد که این امر ممکن است در دراز مدت باعث خستگی چشم و یا افراد حاضر در TV Room شود .

سئوالات متداول
آیا تی وی روم برای منازل کوچک قابل اجرا است ؟

بله شما میتوانید با در نظر گرفتن نکاتی که در این مقاله خدمتتان ارائه شده است برای تمامی محیط ها تی وی روم جذابی داشته باشید .

هزینه اجرای تی وی روم چقدر است ؟

اجرای تی وی روم برای هر منزلی تفاوت دارد و عمده هزینه آن میتواند شامل هزینه مبلمان ، کاغذ دیواری و بخش دکوراتیو بخش تی وی باشد .


2 پاسخ به “تی وی روم ( TV Room )”

  1. Rm گفت:

    برای قسمت پشت تلویزیون میشه از سنگ گیوتن تزئیتی استفاده بشه؟یا مثلا کاغذ با طرح چاپ شده اختصاصی؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =

تی وی روم ( TV Room )
مهندس نصرا.. پور منتشر شده در : فروردین ۸, ۱۴۰۱
=