جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه 2022

مدل 2022 ممبران جدید

وقتی حرف از طراحی دکوراسیون منزل می شود طراحی کابینت آشپزخانه  یکی از مهمترین قسمت ها است . کابینت آشپزخانه تاثیر مهمی در دکوراسیون داخلی منزل دارد از این رو هر روز مدل های جدید و خاص به آن اضافه می شود. در این مقاله جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه 2022 را در چندین نمونه خدمت شما ارائه نموده و البته نکات مهمی که در سال 2022 برای طراحی مدرن کابینت درنظر گرفته می شود نیز ذکر شده است تا در طراحی و نصب کابینت در منزل یا حل کار خود این موارد را مدنظر داشته باشید . کابینت ها از لحاظ  کیفیت ، مدل ، سبک ، نوع و قیمت انواع مختلفی دارند . البته که به صورت کلی سبک کابینت یا کلاسیک است یا مدرن و هر کدام از سبکها طرفداران خاص خود را دارد چراکه هرسبک دارای ویژگی های مختص به خود است .

طراحی مدرن کابینت در سال 2022

اکثر کابینت های کلاسیک تنوع رنگی کمی دارند و به صورت تک رنگ در آشپزخانه نصب می شوند . امروزه استفاده از سبک کابینت کلاسیک در طراحی دکوراسیون آشپزخانه ایرانی کمتر شده و اکثر افراد سبک مدرن را می پسندند . البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که طراحی و ساخت برخی از مدل ها مانند کابینت ممبران هزینه بالایی نسبت به دیگر مدل ها دارند اما درعوض وجه ظاهری آنها بسیار جذاب تر است .

جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه 2022

در گالری تصویری اول این صفحه جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه 2022 را مشاهده کنید . در این صفحه 3 گالری تصویر متفاوت برای جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه 2022 برای شما عزیزان آماده شده است :

مدل 2022 جدید ممبران سفیدمدل 2022 ممبران سفیدمدل جدید ممبران سفیدطرح 2022 کابینت ممبران رنگ سفیدمدل تاج کابینت ممیران مدل سرستون و بوفه ممبران جدیدطرح جدید کمد برای کابینت آشپزخانهمدل جدید کابینت آشپزخانه سال 2022مدل 2022 کابینت ممبران سفید

کلمه کابینت ریشه فرانسوی دارد ، در اصل معنی کابینت قفسه بندی است. در گذشته و در کشور ما از گنجه استفاده می شد . از ابتدای قرن بیستم بود که کابینت ها به شکل امروزی در آمدند. در واقع با وجود تنوع بسیار در صنعت کابینت ، کابینت آشپزخانه مدرن توانسته به دلایل بسیاری طرفداران زیادی را جذب زیبایی خود کند . اصلی ترین مشخصه کابینت مدرن ، تنوع بسیار بالا در طرح و رنگ و مقرون به صرفه بودن قیمت آن نسبت به سبک کابینت آشپزخانه کلاسیک می باشد .

تفاوت کابینت های مدرن با کابینت های کلاسیک

کابینت سنتی یا کلاسیک ، یادآور خاطرات گذشته و زمان های قدیم می باشد . به همین دلیل برای طرفداران سبک های نوستالژیک بسیار مناسب است . سبک کابینت کلاسیک به شکلی است که افراد خانه حس صمیمیت و نزدیکی بیشتری داشته باشند و چون غالبا این کابینت ها از جنس چوب طبیعی هستند گرمای موجود در این متریال نیز به افزایش گرمای خانه کمک خواهد کرد .

مدل های کابینت سال 2022
گاها بر روی درب های این کابینت حکاکی هایی نیز دیده می شود که بسیار اصیل و باشکوه است . کابینت های کلاسیک دارای طرح های زاویه دار و دستگیره های تزئینی هستند . دستگیره های مناسب این کابینت دستگیره برنجی است . در طراحی این کابینت از رنگ های قهوه ، خاکستری ، فندقی و طوسی بیشتر استفاده می شود زیرا این رنگ ها کامل کننده سبک کلاسیک در آشپزخانه هستند .
یکی دیگر از ویژگی های کابینت کلاسیک وجود درب های شیشه و کابینت های دکوری در آشپزخانه است . در این کابینت ها وسایل عتیقه و قدیمی ، کریستال های شیک و زیبا و یا مجسمه های نوستالژیک قرار می گیرد . از جمله مشخصات اصلی این نوع کابینت ها تاج و درب ابزار خورده و سرستون منبت کاری شده می باشد .همچنین برای کفپوش آشپزخانه بهتر است از انواع چوبی و یا طرح چوب انتخاب کنید تا در کنار کابینت های کلاسیک شما جلوه بی نظیری پیدا کند .
کابینت های کلاسیک نسبت به کابینت های مدرن و امروزی تنوع رنگ کمتری دارند و معمولا به خاطر طرح کلاسیک خود ، به صورت تک رنگ نصب میشوند و در مقابل کابینت های مدرن از طیف رنگی بیشتری برخوردار بوده و قابل نصب به صورت ترکیبی می باشند . از طرفی دیگر نصب و طراحی برخی کابینت های طرح کلاسیک از جمله کابینت ممبران پر هزینه و زمانبر است .

طراحی کابینت در سال 2022

کابینت های مدرن سطحی صاف و یک دست داشته و بیشترین استفاده را از فضای آشپزخانه می کنند . در ساخت کابینت مدرن از متریال های مختلفی از جمله چوب ، پلی گلاس ، هایگلاس ، پی وی سی و … استفاده می شود . طراحی ساده و بدون هیچ گونه ظریف کاری از مهم ترین ویژگی این کابینت می باشد . پس نشانه از حکاکی و کنده کاری ، ستون و سر ستون ، تاج و از این قبیل موارد در این کابینت نخواهید دید . سادگی اولین اصل کابینت های مدرن است به شکلی که فقط خط مرز بین کابینت ها مشخص است و نه چیز دیگر .!

جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه 2022 ( گالری دوم )

مدل 2022 آشپزخانهسبک جدید کابینت رنگ سفیدمدل کابینت خاکستری 2022طرح خاکستری کابینت مدل 2022مدل آشپزخانه طرح مدرنمدل کابینت سفید جدیدطرح جدید کابینت سفید آشپزخانهمقایسه کابینت مدرن و کابینت کلاسیک

  • رنگ های خنثی و آرام بهترین گزینه برای این سبک کابینت می باشد ( کابینت مدرن )  . همچنین در انتخاب دستگیره نیز باید ساده ترین آن ها انتخاب شود.
  • برخلاف کابینت های کلاسیک که از جنس چوب بودند ، این کابینت می تواند از مغز ام دی اف ساخته شده و با روکش هایی مانند هایگلاس ، چوب ، پی وی سی و پلی گلاس پوشانده شوند . این روکش ها دوام این کابینت را نیز در برابر رطوبت افزایش خواهند داد .  از طرفی دیگر فضای داخل کابینت های مدرن نیز ارتفاع مناسب داشته و بسیار جا دار و عمیق می باشد .
  • چوب یا روکش چوبی این کابینت ، حس گرما و صمیمیت را القا می کند .
  • این کابینت ها استحکام و طول عمر بالایی دارند . گاها از قرینگی در ساخت این کابینت استفاده می شود که باعث جذاب تر شدن آن است .
  • صفحه رویی کابینت از جنس کورین یا کوارتز می باشد که نگهداری و نظافت آن بسیار آسان است .
  • ظاهر کابینت کلاسیک شلوغ و پرکار بوده ولی کابینت مدرن ساده و بی آلایش است . در کابینت مدرن رنگ های براق استفاده می شود ، ولی در کابینت های کلاسیک رنگ ها مات بیشتر مرسوم هستند .
  • در کابینت کلاسیک ، رنگ های سنگین و آرام مانند خاکستری یا رنگ چوب بیشتر مورد توجه قرار دارند ولی در سبک مدرن رنگ های هیجان انگیز بیشتری دیده می شود .
  • تمیز نمودن کابینت مدرن به راحتی و با استفاده از یک دستمال تمیز و مرطوب انجام می شود اما تمیز کردن کابینت کلاسیک به دلیل حکاکی های روی آن کمی مشکل است .
  • کابینت کلاسیک در برابر رطوبت مقاومت کمی داشته و برعکس آن کابینت مدرن مقاوم تر است .

کابینت ممبران ایستاده 2022مدل کابینت آشپزخانه کرم قهوهکابینت ممبران طرح ساده 2022کابینت آشپزخانه ساده رنگ سفید

رعایت استاندارد ها در طرحی کابینت آشپزخانه

اگر می خواهیم یک کابینت شیک و مدرن داشته باشیم بایستی استانداردهایی را رعایت کنیم و اگر این اصول و قواعد را به درستی رعایت نکنیم شاهد یک آشپزخانه  غیر استاندارد خواهیم بود که بسیاری از فضاهای طراحی شده داخل آن بلا استفاده باقی مانده و نمی توان وسیله خاصی در آنجا تعبیه کرد . ازجمله عوامل تاثیر گذار در طراحی استاندارد کابینت ها عبارتند از :

  • ارتفاع استاندارد کابینت آشپزخانه
  • متراژ آشپزخانه و دیوارهای آن
  • اندازه استاندارد وسایل مختلف آشپزخانه ( یخچال ، ماشین لباسشویی ، ماشین ظرفشویی و … )
  • نسبت اندازه شیرآب و سینک ظرفشویی

یک کابینت ساز ماهر تمامی این موارد را مدنظر دارد و بخوبی از فضای آشپزخانه استفاده خواهد کرد تا بتواند از هر بخشی بخوبی برای جاسازی لوازم و وسایل استفاده کند . برای داشتن یک آشپزخانه ، دفتر یا اتاق خواب شیک ، همیشه کار خود را به باتجربه های این زمینه بسپارید . مجموعه انار کابینت یکی از متخصصان طراحی و اجرای دکوراسیون های داخلی شیک و مدرن ، آماده همکاری با تمامی عزیزان ، نهادها و کلیه کارفرمایان است . جهت هماهنگی با انار کابینت میتوانید از بخش تماس با ما و پل های ارتباطی با ما تماس بگیرید .

طراحی ها در سال 2022 چگونه تغییر می کنند ؟

بیشتر طرح های آشپزخانه می توانند تا ده سال یا بیشتر دوام بیاورند . طرح ها به یکباره تغییر نمی کنند و همیشه سیر تکامل در همه بخش های طراحی و دکوراسیون تدریجی است ، تا اینکه طرحی سال به سال کمی تعدیل می شود و نهایتا از بین می رود و طرح جدیدی جایگزین آن می شود . حفط طرح آشپزخانه در سال 2022 باعث می شود طراحی آشپزخانه شما طول عمر کاملی داشته باشد .

طراحی سینک آشپزخانه سال 2022

اول از جزیره ها شروع کنیم که کم کم روبه محبوبیت هستند تا جایی که میتوان گفت روند رو به رشد طراحی آشپزخانه 2022 جزیره است . راه های زیادی برای طراحی یک جزیره وجود دارد . میتوانید جزیره را با رنگهای پررنگ تر از کابینت های پایه و دیواری اجرا کنید . جزیره می تواند دارای چند چراغ آویز متمایز باشد .

طرح کابینت سال 2022

یک طرح رو به رشد جزیره که میتواند حتی در سال های آینده نیز طرحی جدید محسوب شود ، داشتن یک جزیره دوبخشی است یعنی به جای یک جزیره بزرگ ، آن را به دو جزیره کوچکتر تقسیم کنید که شامل یک جزیره به سبک بار در لبه بیرونی آشپزخانه و یک جزیره کار در وسط آشپزخانه باشد . البته این نکته را نیز مدنظر داشته باشید که آیا میتوانید در آشپزخانه خود با توجه به متراژ ، جزیره داشته باشید یا نه !

طراحی کابینت در سال 2022 مدل جدید

کابینت های بدون دستگیره نیز جزء سبک مدرن محسوب می شوند . در کابینت های مینیاتوری ، دستگیره ها و ریل های کمتری را در سال 2022 و بعد از آن خواهید دید . دستگیره های کابینت به هر چشمی گرایش دارند و می توان از آنها به طور موثر برای افزودن جزئیاتی استفاده کرد که واقعاً یک طرح جذاب را ایجاد کنند . مثلا برای کابینت های ممبران نمیتوان از دستگیره های مخفی استفاده کرد و حتما از دستگیره برای بازوبسته کردن باید استفاده کرد . دستگیره هایی که محبوبیت بیشتری در طرح های ممبران دارند دستگیره هایی با طرح سلطنتی هستند . اما در نمونه های هایگلاس دستگیره ها کم کم درحال حذف شدن هستند .

مطالعه بیشتر

کابینت مدرن فوق برجسته (فرامید)

کابینت فوق برجسته در ضخامت شانزده میل و مغر ام دی اف و روکش های متنوع کره‌ای تشکیل شده است . این سبک کابینت بسیار مقرون به صرفه و زیباست . در عین حال این نوع کابینت شباهت بسیاری به کابینت کلیف ایتالیا دارد و در واقع الهام گرفته شده از این برند ایتالیایی است . همانند دیگر کابینت های سبک مدرن در این سبک هم قابلیت طراحی دو رنگ وجود دارد . به این صورت که ساخت کابینت با یک رنگ از فرامید مات (فوق برجسته) و رنگ دوم از متریال هایگلاس براق باشد .

این مدل جدید نه تنها زیبایی کابینت آشپزخانه شما را برهم نمیزند بلکه زیبایی دو چندانی به دکوراسیون کابینت آشپزخانه می‌بخشد و برای اشخاصی که تنوع رنگی و ترکیب دو رنگ را در کابینت‌های خود در نظر دارند کمک فراوانی کرده و به زیبایی کابینت می‌افزاید . این نوع کابینت دارای گره های مصنوعی چوب است و سعی دارد با هزینه ای بسیار کمتر جلوه و زیبایی طبیعت را به خانه ببخشد . این سبک کابینت طرفداران زیادی دارد و در بازار ایران بسیار پر فروش است .

کابینت مدرن دو رنگ

مسلما تا به حال آشپزخانه های زیادی را دیده‌اید که در آن ها از ترکیب دو رنگ متفاوت برای کابینت استفاده شده است ، از نظر کارشناسان طراحی داخلی این کار یک روش عالی و کم هزینه نسبت به کابینت آشپزخانه کلاسیک و در عین حال اساسی برای تغییر دکوراسیون داخلی و تطبیق کابینت آشپزخانه با سایر المان های داخلی خانه است .

به عنوان مثال ست کردن رنگ کابینت با روکش مبلمان ، میز تلویزیون و یا رنگ آمیزی دیوارها و کاغذ دیواری می‌تواند اساس دیزاین خانه شما را تشکیل دهد. کابینت دو رنگ معمولا در سبک کابینت آشپزخانه مدرن مورد استفاده قرار می گیرد . معمولا در کابینت مدرن دورنگ ، یکی از رنگ ها سفید یا کرم استخوانی انتخاب می‌شود . این نکته به جهت انعکاس مناسب ترِ نور در فضای آشپزخانه در نظر گرفته می‌شود و بیشتر مواقع این انتخاب اجتناب ناپذیر است اما برای انتخاب رنگ دوم باید به دیگر وسایل آشپزخانه نگاهی داشته باشید تا از نظر هارمونی رنگ ها و به کمک مشاوره با کارشناسان ، بهترین انتخاب را انجام دهید .

کابینت مدرن ملامینه

سبک ترین روکش MDF روکش ملامینه می‌باشد . ملامینه ورقی است با مغز نئوپان و با روکش نازکی به نام ملامینه پوشانده شده است . این لایه نازک در کابینت ملامینه ضد آب و ضد خش است .
نقطه ضعف ملامینه حساسیت نئوپان به رطوبت است لذا توصیه می‌شود در محل‌هایی که در معرض آب نیستند از ورق ملامینه استفاده شود مانند کمد دیواری های اتاق خواب ، یا نقطه هایی از آشپزخانه که از سینک دورتر می‌باشد .
این سبک به اسم کابینت ام دی اف نیز شناخته می‌شود البته با کمی تفاوت ، ورق‌های ام دی اف شبیه ملامینه هستند (ورقی با روکش ملامینه) اما با مغزی متفاوت . مغزی این ورق ها بجای نئوپان از جنس متریالی به نام ام دی اف می‌باشد که فشردگی بیشتری دارد و دارای طرح و رنگ های فراوان است.

مدل های مدنظر من در بین این موارد نبود !

شما عزیزان میتوانید به راحتی از طریق پل های ارتباطی و یا صفحه اینستاگرام انار کابینت جهت مشاهده و دریافت نمونه های بیشتر اقدام کنید . هزاران مدل مختلف تا امروز برای هر سلیقه توسط مجموعه انار طراحی و اجرا شده است .

مدل 2022 تا چندسال زیبایی خود را حفظ می کند ؟

مدل های سال 2022 بسیار نو و با کیفیت هستند و میتوانید با خیال راحت تا 10 الی 15 سال آینده جذابیت محل کار ، آشپزخانه یا اتاق خواب خود را تضمین کنید .


2 پاسخ به “جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه 2022”

  1. امیررضا گفت:

    با سلام مدل جدید کابینت 2022 برای مدل های تمام چوب عکسش کجاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − بیست =

جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه 2022
مهندس نصرا.. پور منتشر شده در : فروردین ۱۵, ۱۴۰۱
=