طراحی کلوزت روم یا اتاق لباس

مدل ساخت کلوزت روم

کلوزت روم یا اتاق لباس ، یک اتاق مخصوص داخل منازل نسبتا بزرگ است که سرتاسر آن پوشیده از قفسه های مختلف برای چیدمان البسه ، کفش و کیف و همچنین آینه بوده و یک دیزاین متفاوت را به منازل مجلل خواهد داد .

ساخت انواع کابینت آشپرخانه ، هایگلاس ، انزو ، ممبران و تمامی طرح های روز در مجموعه انار کابینت با پل های ارتباطی ۰۹۱۱۱۱۹۱۲۶۰ و ۰۹۱۱۵۰۵۲۴۴۸

در منازل بزرگ‌تر کلوزت روم یا اتاق لباس را میتوان در یک اتاق مجزا دیزاین کرد اما در منازل کوچک تر میتوان بخشی از اتاق خواب را به کلوزت روم تبدیل کرد که شرایط خود را دارد . البته در فضاهایی همچون کنار مستر نیز میتوان کلوزت روم داشت . ایجاد کلوزت داخل اتاق خواب ، دسترسی به مراتب بهتری را به شما خواهد داد .

اگر کلوزت روم در اتاقی مجزا اجرا شود ، دیزاین ، رنگ بندی و در کل چیدمان آن را میتوان به روش های مختلفی اجرا کرد . طراحی این قسمت بسته به دیزاین کلی منازل است و اگر اتاق لباس مجزا دارید لازم است تا ابتدا دیزاین کلی خانه به اتمام رسیده و نهایتا نسبت به دیزاین این بخش از منزل اقدام کنید . برای هر دو سبک مدرن و کلاسیک میتوان کلوزت روم های مناسب اجرا کرد .

کلوزت روم سفید

اتاق های لباسی که با سبک کلاسیک اجرا می شوند ، معمولا قفسه هایی با ابعاد بزرگ دارند که بیشتر رنگ های طیف تیره داخل آن به چشم می خورد . برای دیزاین هایی بهتر نیز میتوان از مبل های کلاسیک با نمایی جذاب در وسط یا گوشه کلوزت روم استفاده کرد . همچنین چراغ روشنایی مورد استفاده در انواع مدل کلوزت روم کلاسیک باید به فرم و رنگ کلاسیک باشد .

نکات مهم در طراحی کلوزت روم

کلوزت روم به تنهایی باعث ایجاد نظم در سایر قسمت های منزل و مهم تر از همه اتاق خواب خواهد شد اما در داخل خود اتاق لباس نیز باید به نظم دهی توجه کرد . تفکیک هر بخش داخل اتاق لباس بسیار مهم است . برای مثال بخش مربوط به لباس های شخصی ، لباس های رسمی ، اکسسوری هایی همچون ساعت ، کفش های تابستانی و بوت و … همگی باید به درستی تعیین شده و پس از هربار استفاده نیز ، هر المان در محل قبلی خود قرار گیرد .
به این ترتیب ، هم تمامی بخش های منزل منظم هستند و هم شما برای حاضر شدن جهت خروج از منزل زمان بسیار کمی را سردرگم خواهید بود .
با توجه به میزان فضایی که در کلوزت روم دارید می­ توانید از تعدادی قفسه­ و باکس­ از جنس­ های مختلف چوبی ، ام­ دی ­اف ، فلزی ، های‌گلاس و… جهت قرار دادن برخی از لباس ­ها و یا کفش­ ها استفاده کنید .
محل قرار گیری آینه ها و همچنین ابعاد آنها نیز بسیار مهم است . معمولا یک آینه تمام قد در بخشی از کلوزت روم نصب می شود تا بتوان تمام قد را در آن دید . همچنین یک آینه نیز برای مشاهده بخش بالاتنه که معمولا برای ست کردن کت و پیراهن و کراوات استفاده می شود در اتاق لباس از الویت های اصلی است .
انواع مدل کلوزت روم
زیاد بودن تعداد آینه ها داخل کلوزت روم ممکن است باعث ایجاد حسی ناخوشایند شود و شما را از فضای اصلی انتخاب لباس دور کند بنابراین باید در تعداد آینه های نصب شده و همچنین محل قرار گیری آنها ( مخالف یا موافق تابش نور خورشید یا نور های مصنوعی ) دقت داشت .
نور مربوط به روشنایی کلوزت روم اکثرا توسط نور های مصنوعی لامپ تامین می شود بنابراین باید این روشنایی ها به شکلی باشند که بتوان در آن بخوبی رنگ واقعی هر لباس ، کفش و … را مشاهده کرد .
همچنین استفاده از نور های هالوژن و یا ال ای دی ، به روشنایی داخل قفسه ها کمک کرده و جلوه زیباتری نیز به تمام کار خواهد داد .
کلوزت روم مجزا همانطور که گفته شد در منازل بزرگ باید اجرا شود و به این دلیل که اگر اتاق شما کوچک باشد ، با ایجاد قفسه های دیواری ، حدود 50 سانتی متر از هر طرف از ابعاد اتاق کاسته خواهد شد و نکته مهم اینجاست که باید امکان تردد و حرمت داخل کلوزت روم نیز به راحتی وجود داشته باشد ، به همین دلیل اگر ابعاد اتاق شما کوچک تر است ، اتاق لباس به شکلی که دلنشین شود ممکن است اجرا نشود . بنابراین قبل از هرچیزی این نکته را مدنظر داشته باشید .
در کلوزت روم هایی که ابعاد مناسب دارند از تخته های اتو نیز میتوان استفاده کرده و بخش اتو کردن را نیز در همین اتاق انجام داد . وجود یک اتاق لباس در منازل بزرگ حقیقتا یک گزینه الزامی است به این دلیل که از دیدن البسه ، اتو و هرچیزی که مربوط به پوشش است در محل های مختلف خانه راحت خواهید شد .
بهترین مدل کلوزت روم
طراحی اتاق لباس اگر توسط یک طراح قابل انجام شود میتواند تبدیل به یک فروشگاه لباس و کیف و کفش جذاب نه تنها برای شما بلکه برای مهمان های شما نیز باشد .
در داخل کلوزت روم ممکن است شما بیشتر اوقات پابرهنه باشید به همین دلیل بهتر است از فرش و کفپوش های مناسب داخل آن استفاده کنید چرا که این قسمت نیز بخشی از خانه شماست .
استفاده از دراور نیز میتواند به جذابیت این بخش از منزل شما کمک کند . قراردادن اکسسوری هایی همچون ساعت ها ، کمربند ، انگشتر ، دستنبند و لوازمی از این دست داخل کشو های دراور یک حس خوب و لاکچری به شما خواهد داد .
میز آرایش و آینه نیز یکی از گزینه هایی است که میتواند داخل اتاق لباس باشد . به هرحال اگر شما در این بخش از منزل خود آماده رفتن به مهمانی ، محل کار یا ملاقات خواهید شد ، پس مرتب کردن ظاهر و چهره نیز بخشی از پروسه حاضر شدن است که باید انجام دهید .

واکینگ کلوزت‌ چیست ؟

میتوان گفت نام دیگر کلوزت روم ، واکینگ روم یا اتاقی است که میتوان داخل آن راه رفت و لوازم مورد نیاز را انتخاب کرد . علت نام گذاری واکینگ روم ، در حقیقت کمدهایی هستند که داخل یک اتاق اجرا شده و حس خوشایندی از گشتن بین آنها و مشاهده و انتخاب لباس ، کیف و کفش از آن خواهید گرفت .

اجرای کلوزت روم

در کل فلسفه ساخت واکینگ روم ها برای استفاده بهینه و همچنین ساخت بخش مخصوص و مجزا برای آماده شدن صاحب خانه است .

اشتباهات رایج در اجرای اتاق لباس

از جمله مواردی که میتوان از آنها به عنوان اشتباه در طراحی اتاق لباس یاد کرد ، ساخت قفسه هایی با تعداد کم در صورت داشتن البسه زیاد ، و فشار آوردن لباس ها به یکدیگر است . اجرای کمد ها با عمق بیشتر نیز باعث از بین رفتن فضای مخفی داخل اتاق خواهد شد . در اتاق های کوچک بهتر است بجای استفاده از درب های لولایی ، از درب های کشویی و ریلی استفاده کنید .
درب های ریلی را میتوان در کلوزت روم های بزرگ نیز استفاده کرد و از این بابت مشکلی نیست .
اگر تصمیمی دارید تا از اتاق لباس به تنهایی استفاده کنید باید این نکته را مدنظر داشته باشید که ممکن است کسانی غیر از شما نیز از این اتاق استفاده کنند .
انواع کلوزت روم
زمانی که شما مهمان دارید ، مطمئنا باید یک قفسه مخصوص برای تعویض لباس مهمان های خود داشته باشید . در این شرایط نیز باید در نظر داشته باشید که ممکن است دو یا سه نفر همزمان در کلوزت روم حضور داشته باشند و هم اینکه هنگام تعویض لباس باید این لباس ها در کدام قسمت از کمد های شما قرار گیرد . پس همواره تمامی قفسه های اتاق لباس را پر نکنید و برای مهمان های منزل نیز یک بخش را در نظر داشته باشید .
طراحی کلوزت روم
همچنین یک نکته مهم دیگر نیز میتواند این باشد که قبل از طراحی کلوزت روم باید مدنظر داشته باشید که چند نفر از اعضای خانواده از آن استفاده خواهند کرد ! اگر قرار است شما و برای مثال خواهر ، برادر ، پدر و مادر همگی از این اتاق استفاده کنند باید قفسه های مناسب به تعداد کافی داخل آن مدنظر گرفته شود .
سئوالات متداول
کاربرد اصلی کلوزت روم چیست ؟

نظم دهی به کل منزل ، تمرکز لباس ها ، کفش ، جواهرات و اکسسوری ها در یک بخش از خانه و سهولت در استفاده و حاضر شدن

در چه منازلی میتوان کلوزت روم ساخت ؟

کلوزت روم را عموما در منازل بزرگ اجرا می کنند اما میتوان در منازل کوچک نیز بسته به تعداد نفرات استفاده کننده از آن ، داخل اتاق خواب ، فضای راه رو و یا زیر پله اجرا کرد .


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + پنج =

طراحی کلوزت روم یا اتاق لباس
مهندس نصرا.. پور منتشر شده در : بهمن ۳۰, ۱۴۰۰
=