طرح کابینت نسکافه ای

کابینت نسکافه ای

کابینت نسکافه ای از جمله رنگ هایی است که میتوان در ساخت کابینت آشپزخانه یا محل کار از آن استفاده کرد . کابینت نسکافه ای بیشتر برای منازل در آشپزخانه یا فضاهایی همچون نشیمن کاربرد دارد . رنگ نسکافه ازجمله رنگ هایی است که میتوان آن را در طیف های روشن و سیر در همین رنگ ترکیب کرد و جلوه بسیار زیبایی ایجاد کرد .

البته دقت داشته باشید که کابینت نسکافه ای با این رنگ را ، با کابینت طرح چوب و روکش چوب اشتباه نگیرید . کابینت نسکافه ای معمولا در کابینت های هایگلاس اجرا می شود اما میتوان در سایر کابینت ها نیز از این رنگ روکش استفاده کرد . به این دلیل که کابینت های رنگ نسکافه در کابینت های هایگلاس با توجه به سطح براق این نوع کابینت ها ، باعث یک نمای بسیار زیبا می شوند ، بنابراین بیشتر در کابینت های هایگلاس این رنگ را شاهد هستیم .

کابینت جدید طرح نسکافه ای

رنگ نسکافه در طیف های رنگی خود ، نه بسیار سیر است و نه بسیار روشن ، اما در هرصورت میتوان از طیف رنگ میانی آن جهت ساخت فضایی دلنشین در آشپزخانه استفاده کرد . استفاده از این رنگ کابینت برای آشپزخانه های کوچک زیاد توصیه نمی شود اما اگر قصد دارید تا از این رنگ در کابینت های آشپزخانه استفاده کنید توصیه میکنیم تمامی پوشش کابینت های شما به این رنگ نباشد . یعنی میتوانید 70 تا 80 درصد کابینت های خود را با رنگ هایی همچون سفید یا سفید صدفی اجرا نموده و در بخش های خاصی از رنگ نسکافه استفاده کنید که این نوع طراحی در دو رنگ مثل سفید و نسکافه ، نمایی بسیار زیبا دارد .

ویژگی های کابینت نسکافه ای

این رنگ کابینت در طیف رنگ های گرم قرار دارد و برای آشپزخانه ها و محیط هایی با ابعاد بزرگ بسیار مناسب است . در فضاها و آشپزخانه های کوچک توصیه میکنیم سرتاسر کابینت را با این رنگ کار نکنید و تنها در چند بخش این رنگ کابینت را استفاده کنید و نمای کلی کابینت را از رنگ های روشن بسازید .

این رنگ در طیف های سیر میتواند یک گزینه عالی برای کافی شاپ هایی باشد که فضایی دارک دارند و بخوبی خود را با محیط وفق خواهند داد . طراحی این نوع کابینت ها همانطور که در بالاتر نیز اشاره شد با کابینت های هایگلاس میتواند یک گزینه عالی باشد اما امکان ساخت آن در کابینت های نوع ممبران نیز ممکن است . اگر در مورد کابینت های ممبران اطلاعاتی ندارید میتوانید مقاله جامع آن در داخل سایت را مطالعه کنید اما بد نیست تا مختصر توضیحی از آن ارائه کنیم .

مدل کابینت نسکافه ای

کابینت های ممبران میتوانند در دو حالت کلاسیک و مدرن اجرا شوند . نقوش خاصی را بروی آنها میتوان توسط دستگاه سی ان سی اجرا کرد . کابینت های ممبران را بیشتر با روکش ها رنگ روشن برای طرح های مدرن و با روکش های طرح چوب و رنگ تیره به عنوان کابینت های طرح کلاسیک و سلطنتی می شناسیم و رنگ نسکافه در این نوع کابینت ها بسیار کم دیده می شود .

از آنجایی که کابینت های هایگلاس را میتوان بدون دستگیره و اصطلاحا با دستگیره های مخفی اجرا کرد ، بنابراین سطحی یکدست را در سطح کابینت خواهیم داشت که اگر آشپزخانه شما در ابعادی بزرگتر باشد ، این زیبایی در یکنواختی کابینت ها بیشتر به چشم خواهد آمد .

توجه داشته باشید که دربالا اینگونه گفته شد : اگر آشپزخانه شما کوچک است ، کابینت خود را در کل به رنگ های روشن ساخته و در چند قسمت از رنگ نسکافه استفاده کنید . اما در آشپزخانه های بزرگ این موضوع صادق نیست . یعنی اگر شما آشپزخانه بزرگی دارید و قصد دارید تا از کابینت نسکافه ای در آشپزخانه خود استفاده کنید ، اگر سراسر کابینت های شما از رنک نسکافه بوده و در چند بخش از رنگ های روشن همچون سفید صدفی استفاده شده ، نمای جذابی ایجاد نمی شود . بجای این کار شما میتوانید از طیف های سیر و یا روشن در رنگ کل کابینت ها استفاده کنید که این کار با ترکیب رنگ های نزدیک به هم نمایی فوق العاده دلنشین ایجاد خواهد کرد .

کابینت طرح نسکافه ای

رنگ سیاه یا همان مشکی در طیف های لطیف ( نه خیلی مشکی ) یک جفت عالی برای کابینت نسکافه ای است که میتوان در آشپزخانه از آن استفاده کرد . اگر قصد دارید تا برای داخل منزل همچون اتاق خواب ، کلوزت ( کمد لباس ) و یا میز و … اجرا کنید ، همانند آشپزخانه ، اندازه فضای خود را مدنظر داشته باشید . معمولا در خانه هایی با ابعاد بزرگ و خصوصا منازل دوبلکس ، رنگ نسکافه بسیار زیبا و دلنشین است و این موضوع مربوط به کلیت استفاده از رنگ های تیره در فضاهای بزرگ است .

رنگ نسکافه برای محل کار

همانطور که گفته شد کابینت نسکافه ای فقط برای آشپرخانه نیست  و میتوان در داخل اتاق خواب ، حمام و یا دفتر کار از آن استفاده کرد .دفتر کار یکی از بخش های مهم برای هرکسب و کار است به این دلیل که یکی از نماهای کاری و ویترین های مهم شما دفتر کار است .

در دفاتر کار میتوان به چندین روش کابینت و کمد دیواری اجرا کرد . دفاتری که ابعاد آنها بزرگ است ، میتوانند با رعایت فواصل مناسب ، میز های رنگ نسکافه ، عسلی ، میز کار ، کمد های چند بخشی و یا کابینت های ایستاده به عنوان کتابخانه و ویترین را اجرا کنند .

مدل کابینت نسکافه ای

در دفتر کار همانند آشپزخانه نیست که حجم کابینت ها بزرگ باشد ، و معمولا کتابخانه ها و درکل کمدهای دیواری ابعاد کوچکتری دارند . با توجه به ماهیت محل ، که یک دفتر کاری است ، استفاده از کابینت نسکافه ای مشکلی ایجاد نمی کند چرا که حس و حال دفتر کار با آشپزخانه ، که کدبانوی خانه چندین ساعت در آن مشغول به کار است تفاوت دارد . همچنین رنگ های تیره مثل نسکافه در دفاتر کار بسیار محبوب هستند و شما کمتر دفتر کاری را مشاهده می کنید که از رنگ های روشن همچون سفید برای طراحی دفتر کار خود استفاده کنند .

یکی از دلایل استفاده از رنگ هایی همچون نسکافه در محل کار ، جذابیت این رنگ است . همچنین کثیف شدن میزها و کتابخانه ها در محل کار نسبت به آشپرخانه بیشتر است ( شاید باور نکنید اما اینگونه است ) به همین دلیل رنگ های سفید و روشن برای دفاتر کار زیاد کاربردی نیستند و ممکن است نمایی همچون آشپزخانه به دفتر کار شما دهند .  به شکل خلاصه میتوان گفت رنگ های تیره همچون نسکافه و مشکی ، به نوعی پرستیژ و ویترین محل کار هستند .

کابینت طرح نسکافه ای پذیرایی

در محل های کاری ، ترکیب کاغذ دیواری های رنگ روشن در طیف نسکافه ، نمایی فوق العاده دلنشین خواهد داشت . در تصاویر این صفحه نیز مشاهده می کنید که استفاده از کاغذ دیواری با طرح های ساده ( نه بسیار شلوغ ) در داخل محل کار چه اندازه جذاب است .

در منازل نیز میتوان با ترکیب رنگ کابینت های نسکافه ، کاغذ دیواری و همچنین پارکت ، با رنگ های نزدیک به هم ، فضایی بسیار گرم و خاص ایجاد کرد . رنگ نسکافه بسیار گرم و صمیمی است و روحیه شخصی که وارد دفتر یا منزل شما می شود را بسیار تحت تاثیر قرار خواهد داد .

کابینت رنگ نسکافه

استفاده از اکسسوری های رنگ نسکافه در طیف های متفاوت نیز بسیار تاثیرگذار است و در تصاویر نیز مشاهد می کنید که رنگ پرده های عمودی ، چراغ های سقفی و صندلی ها تا چه اندازه زیبایی محل کار و دفتر کار شما را میتوانند افزایش دهند . همین امر در مورد آشپزخانه نیز صادق است . برای مشاهده نمونه های بیشتر از طرح های کابینت نسکافه ای میتوانید از مجموعه انار کابینت درخواست نمونه کارهای بیشتری کنید .

سئوالات متداول
آیا رنگ نسکافه از مد افتاده است ؟

رنگ نسکافه یکی از رنگ های بسیار گرم است و با رعایت برخی نکات میتوانید بهترین جلوه را به منزل یا محل کار خود هدیه کنید .

رنگ نسکافه برای چه نوع کابینتی مناسب است ؟

رنگ نسکافه را میتوان در کابینت های هایگلاس به شکلی بسیار جذاب اجرا کرد . در کابینت های ممبران از این رنگ کمتر استفاده می شود .


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =

طرح کابینت نسکافه ای
مهندس نصرا.. پور منتشر شده در : اسفند ۱۵, ۱۴۰۰
=