کابینت کرم صدفی

کابینت کرم صدفی

کابینت کرم صدفی یکی از سبک ها و نیز رنگ های جدید است که امروزه بیشتر در طرح های کابنت ممبران به دلیل داشتن سبک کلاسیک اجرا می شود . کابینت کرم صدفی به دلیل ایجاد تنوع در یکنواختی رنگ سفید تولید شد . رنگ سفید همیشه به تنهایی زیبا نیست و هنگام ساخت کابینت روکش های کابینت تماما در طیف سفید نبوده و کمی تمایل به سمت رنگ های کرم یا تیره دارند . همچنین ممکن است این رنگ کابینت با رنگ های تیره یا روشن ترکیب شود . برای مثال قسمت ستون های کابینت به رنگ خاکستری و درب ها به رنگ کرم باشند . اما در کابینت کرم صدفی یک نوع روکش با رنگی بسیار جذاب به‌کار برده می شود که در تصاویر زیر چندنمونه از طیف رنگ جذاب کرم صدف را مشاهده می کنید .

کابینت ممبران رنگ کرم صدفیکابینت ممبران رنگ صدفیانواع کابینت سفید صدفی

کابینت کرم صدفی ممبران

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد کابینت ممبران کرم صدفی امروزه محبوبیت بیشتری دارد و بخاطر طرح پذیری و سبک کلاسیک این نوع از کابینت ها ، روکش کرم صدفی جذابیتی بسیار بالا به مجموعه کابینت شما خواهد بخشید.

همانطور که میدانید یکی از اساسی ترین بخش های منزل ،آشپزخانه است و میتوان گفت اکثر بانوان خانه‌دار به دلیل اینکه بخشی از روزمره خود را در این محل از خانه سپری میکنند علاقه بسیار زیادی به آشپزخانه خود دارند و همیشه برای چیدمان آشپزخانه ذوق بسیار زیادی به‌خرج میدهند. اولین چیزی که در یک آشپزخانه نمود پیدا میکند و نظر همگان را جلب میکند بدون شک کابینت آشپزخانه است پس هنگام طراحی آشپزخانه، همیشه انتخاب کابینت مناسب و رنگبندی آن یکی از کارهای بسیار طافت فرسا است چرا که بدون کابینت زیبا و دلپسند ، خانه برای بسیاری از بانوان و ساکنان دلگیر خواهد بود.

کابینت ها دارای انواع مختلفی از لحاظ جنس ، ساختار و حتی رنگ ها هستند که صورت اجمالی کمی در مورد انواع مختلف کابینت ها در ادامه اطلاعاتی را بیان کرده‌ایم. از لحاظ ساختار وطراحی کابینت ها به سه دسته کابینت های پایه ، کابینت های ایستاده و کابینت های دیواری آشپرخانه تقسیم بندی میشوند.

کابینت پایه آشپزخانه

منظور از کابینت های پایه قسمت هایی است که مستقیما بر روی کف آشپزخانه و زمین متصل شده و بسیاری از بخش های آشپرخانه از جمله سینک، اجاق گاز صفحه‌ای، بوفه ، کشو ها ، قفسه ها و مواردی از این دست بر روی آن نصب می شود.

کابینت دیواری

بدون شک با شنیدن کابینت دیواری فورا به یاد کابینت های آشپزخانه می افتید که دقیقا نیز منظور از کابینت دیواری آشپزخانه همان کابینت های موجود در دیوار آشپزخانه است که میتوان گفت یکی از پرکاربردترین انواع کابینت های آشپزخانه بوده و در حقیقت قفسه های موجود در آن کمک شایانی به سازماندهی ظروفات و سایر وسایل موجود در آشپزخانه کرده است.

کابینت ایستاده کرم صدفی

اما در میان کابینت های آشپزخانه نوع سومی نیز وجود دارد که نه در دسته کابینت های زمینی و نه در دسته کابینت های دیواری قرار میگیرد و در حقیقت ترکیبی از کابینت زمینی و دیواری است این کابینت ها که از کف آشپزخانه تا سقف آن امتداد دارد و میتوان گفت که در حقیقت یک کمد است.  این کابینت ها در اکثر موارد در ابتدای ورودی آشپزخانه ها با زیبای رویایی خود، به محیط جلوه‌ای بسیار درخشان می دهند.کابینت کرم صدفی را میتوان در هر 3 نوع پایه، دیواری و ایستاده طراحی و اجرا نمود.

کابینت سفید استخوانی ممبران

توجه : کابینت کرم صدفی گاها با نام کابینت کرم استخوانی نیز شناخته می شود !

اما به یکی از تقسیم بندی های بسیار مهم کابینت ها که جنس است بپردازیم. بدون شک زمانی که محصولی را خریداری میکنیم بیش از همه چیز به جنس آن فکر میکنیم و چه بسا برند های معروف امروزی بخاطر کیفیت ساخت ، جنس مقاوم و نیز با کیفیت آن ها بر سرزبان ها افتاده‌اند. برای مثال میتوان به گوشی های شرکت معروف فنلاندی نوکیا اشاره کرد بدون تردید اکثر شما مقاومت گوشی های این شرکت را بخاطر دارید. اما کابینت های امروزی از چه نوع موادی ساخته و تولید شده‌اند. امروزه علاوه بر دو نوع ماده بسیار پر کاربرد فلز و چوپ از ترکیب مواد پلیمری با چوب و فلز نیز استفاده میشود که در زیر دسته بندی کاملی از جنس و نوع متریال استفاده شده در کابینت را آورده‌ایم:

  • کابینت آشپزخانه انزو
  • کابینت آشپزخانه ممبران ( که امروزه بسیار سروصدا کرده است )
  • کابینت آشپزخانه هایگلاس
  • کابینت نئو کلاسیک
  • کابینت آشپزخانه وکیوم
  • کابینت آشپزخانه کلاسیک
  • کابینت فلزی
  • کابینت روکش چوب
  • کابینت تمام چوب
  • کابینت آشپزخانه پی وی سی

کابینت ممبران به عنوان یکی از پرطرفدارترین انواع کابینت ها بشمار میرود که دارای تنوع رنگی بسیار بالا و طرح های مختلفی است. این نوع کابینت که در بازار بیشتر  به نام کابینت وکیوم شناخته میشود دارای بدنه ام دی اف با روکش پی وی سی است که به صورت پرس بر روی بدنه چسبانده می‌شود . به همین خاطر جزوه دسته کابینت های ترکیبی از لحاظ جنس و متریال قرار می‌گیرد. یکی از مزیت های اصلی این کابینت ها قیمت آن است که در مقایسه با انواع مختلف کابینت ها دارای قیمت مقرون به صرفه تری است. میتوان بر روی این کابینت ها نقش و نگار های مختلف مدرن ، برجسته و بسیار زیبایی را هک کرد که همین موضوع یکی از مهمترین دلایل پر طرفدار بودن این نوع کابینت ها است.

آیا کابینت ممبران یا وکیوم کابینت کلاسیک است؟

یکی از مواردی که شاید در هنگام خرید کابینت ممبران مطرح باشد شباهت آن به کابینت های کلاسیک است و بسیاری از افراد فکر کنند که کابینت ممبران یا وکیوم جزو کابینت های کلاسیک هستند. میتوان گفت که این یک تصور اشتباه است چرا که اگر بیشتر دقت کنیم و جنس این دو نوع کابینت را با هم مقایسه کنیم به تفاوت کابینت کلاسیک و کابینت ممبران پی خواهیم برد.

همانطور که میدانید کابینت کلاسیک دارای جنس چوب است در حالی که جنس کابینت ممبران از نوع ام دی اف می‌باشد. هزینه چوب به مراتب بسیار بالاتر از ام دی اف است اما ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست، به دلیل اینکه روکش کابینت ممبران از نوع پی وی سی است و بسیاری از این روکش ها دارای طرح های کابینت های کلاسیک هستند افرادی که به کابینت های کلاسیک علاقمند باشند میتوانند با صرف هزینه پایین تری کابینت آشپزخانه خود را با استفاده از کابینت ممبران مزین به طرح های کلاسیک کنند و از حس داشتن یک آشپزخانه با سبک کلاسیک به لطف کابینت ممبران یا وکیوم لذت ببرند.

همچنین به دلیل اینکه طرح هایی که بر روی این کابینت ها چاپ شده‌اند بسیار با کیفیت هستند در اکثر موارد در صورتی که از نزدیک و با دقت بیشتری به کابینت های ممبران نگاه نشود تصور میشود که کابینت استفاده شده کابینت کلاسیک است و به همین دلیل است که اکثر افراد تصور میکنند که کابینت ممبران و کابینت کلاسیک یک نوع را تداعی‌گر هستند.

انواع کابینت های ممبران

کابینت ممبران نیز همانند کابینت های دیگر دارای نوع های مختلف هستند کابینت ممبران به لطف روکش پی وی سی خود توانسته است انقلابی در دنیای کابینت ها به پا کند چرا که میتوان با استفاده از چاپ (حکاکی توسط دستگاه cnc ) هر طرح دلخواهی را بر روی آن چاپ کرد و انواع جدیدی از کابینت ممبران را خلق کرد.

کابینت ممبران مدرن

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم به دلیل اینکه بسیاری از طرح های کابینت ممبران کلاسیک هستند عده زیادی از افراد کابینت ممبران و کلاسیک را یکی در نظر میگیرند و یا فکر میکنند که کابینت ممبران فقط دارای طرح های کلاسیک و برجسته است اما امروزه کابینت ممبران دارای نقش و نگار های بسیار مدرن تر و ساده تری است که با دیدن آن شاید تعجب کنید که به یک کابینت از نوع ممبران نگاه میکنید.

کابینت ممبران کلاسیک

میتوان گفت کابینت ممبران معروفیت و محبوبیت خود را مدیون طرح های کلاسیک است که با نقش و نگار های خیره کننده برجسته توانسته مشتریان زیادی با ذائقه های مختلف را به خود جلب کند این نوع کابینت ها زیبایی کابینت های نوستالژی و چوبی قدیمی آشپزخانه ها را با قیمت بسیار مناسب به ارمغان آورده‌اند تا با پرداخت هزینه بسیار کمتری لذت داشتن یک آشپزخانه با فضایی بسیار دلنشین کلاسیک را تجربه کنیم.کابینت کرم صدفی ممبران نیز از جمله نمونه های چشم نوازی است که ساخت آن بسیار مورد توجه است.

تنوع رنگی کابینت های ممبران

رنگ یکی از مهم‌ترین فاکتور ها در زیبایی کابینت های آشپزخانه است اولین چیزی که هنگام تماشای کابینت ها نظرمان را جلب میکند رنگ بندی آن است چه بسا مواردی بوده که طرح کابینت ها بسیار زیبا و نفیس بودند اما بخاطر رنگ بندی نادرست علاقمندان چندانی نداشته است. یکی دیگر از مزیت های بسیار خوب کابینت وکیوم یا ممبران تنوع رنگی بسیار خوب آن است با این حال که مدت زمان زیادی از تولید و عرضه کابینت ممبران در بازارا نمیگذرد به خاطر روکش پی وی سی کابینت ممبران، تقریبا هر رنگی را میتوان برای آن چاپ نمود . این نوع کابینت در مدت بسیار کم توانسته با رنگ بندی منحصر بفرد و خیره کنند خود، جای در دل مشتریان باز کند. برای القایی حس تجمل گرایی در کابینت های ممبران از رنگ های خنثی استفاده میشود این رنگ ها بیشتر در خانه های لوکس و سلطنتی بکار برده شده‌اند که در زیر تعدادی از رنگ های پر کاربرد و خنثی کابینت ممبران را آورده‌ایم.یکی از سلطنتی ترین رنگ هایی که در کابینت های ممبران مورد توجه است کابینت کرم صدفی می باشد اما ازجمله رنگ های دیگر میتوان گفت :

  • کابینت ممبران سفید
  • کابینت ممبران گردویی
  • کابینت ممبران کرم صدفی
  • کابینت ممبران سفید صدفی
  • کابینت ممبران سفید طلایی
  • کابینت ممبران قهوه‌ای

در کابینت کرم صدفی باید بدانید که رنگ کرم در حقیقت بروز شده رنگ سفید است و از ترکیب رنگ سفید با رنگ زرد ایجاد شده است که یکی از پر استفاده ترین رنگ های کابینت ممبران است. با گذشت زمان روز به روز از طرفداران رنگ سفید کاسته شده و بر طرفداران رنگ کرم افزوده میشود رنگ کرم نیز دارای انواع مختلفی است که یکی از آن ها رنگ کرم صدفی است.

با این حال که کابینت کرم صدفی در مقایسه با رنگ های دیگر مدت زمان بسیار کمی است که تولید شده، اما میتوان به جرات گفت که کابینت ممبران کرم صدفی یکی از پرطرف دار ترین انتخاب ها میان مشتریان ایرانی است و در اکثر موارد ایرانیان به دلیل القای طرح کلاسیک و سلطنتی، رنگ کرم صدفی را انتخاب میکنند.

رنگ کرم صدفی یکی از رنگ های خنثی برای کابینت ممبران به شمار می رود. همچنین کابینت ممبران کرم صدفی به خاطر روشن بودن به محیط پیرامون خود گرما می بخشد و محیط را بزرگتر از آنچه که هست نشان میدهد به همین دلیل میتوان گفت انتخاب کابینت ممبران کرم صدفی برای آشپزخانه های کوچک بسیار مناسب است و اگر قصد دارید آشپزخانه کوچک خود را بزرگتر، دلبازتر و همچنین گرم تر از آنچه که هست نشان دهید پس بهتر است کابینت ممبران با رنگ کرم صدفی را انتخاب کنید.

همانطور که اشاره کردیم کابینت ممبران بیشتر از نوع کلاسیک است و کابینت ممبران کرم صدفی نیز در زمره کابینت های ممبران کلاسیک قرار گرفته است چرا که از رنگ کرم صدفی در نوع کلاسیک نسبت به مدرن بیشتر استفاده میشود. کابینت های ممبران کلاسیک دارای نقش و نگار های متنوع و همچنین طرح های برجسته هستند که با تلفیق رنگ کرم صدفی با این نقش و نگار ها حس خانه های سلطنتی برای شما القا خواهد شد.

سئوالات متداول
کابینت کرم صدفی با چه جنسی قابل اجرا است؟

بهترین نوع کابینتی که میتوان از ترکیب طراحی آن با رنگ کرم صدفی استفاده کرده و نمایی کلاسیک و سلطنتی را به آشپزخانه داد کابینت ممبران است.

هزینه کابینت کرم صدفی چقدر است؟

هزینه ساخت این نوع کابینت با توجه به طرح های درب ، تاج ، ستون و نوع روکش متفاوت است. برای قیمت روز با پل های ارتباطی ۰۹۱۱۱۱۹۱۲۶۰ و ۰۹۱۱۵۰۵۲۴۴۸ میتوانید در تماس باشید.


4 پاسخ به “کابینت کرم صدفی”

  1. علی رستم زاده گفت:

    سلام دوام این روکش هاچقدره؟یعنی رنگشون عوض میشه به مرور؟

  2. علی ضامن گفت:

    کابینت کرم صدفی فقط با کابینت ممبران میشه ساخت مهندس؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =

کابینت کرم صدفی
مهندس نصرا.. پور منتشر شده در : اسفند ۲, ۱۴۰۰
=